Bu derleme makalede genel olarak Gustav Klimt’in yapıtları, sanatçının etkilendiği tarihi ve artistik formlar ile sanat tarihi açısından önemi irdelenmektedir. Ayrıca, kendisine kaynak olan sanat akımlarından kısaca söz ederken, eserlerinden örnekler verilerek, hem beslendiği hem de önemli temsilcilerinden biri olduğu sanatsal ve felsefi hareketlerden de kısaca söz edilmektedir. Bizans İkonaları’nı incelerken, bu eşsiz örneklerin sanat tarihi konusu içinde etkisinin izlendiği diğer yapıtlardan söz ettiğimizde en çok değinilen sanatçılardan biri Gustav Klimt olmaktadır. Görsel olarak, sanatçının birçok resminde açık olarak gözlemlenen bu etki, köklerini Sanat ve Zanaat Birliği Hareketi’nin (Arts and Crafts Movement) ardından Avrupa’da ve Amerika’da etkili olan Art Nouveau (Ar Nuvo) akımlarından alarak, özellikle Avusturya’da başlayan Secession “Sesesyon” (Ayrışma) hareketinin en güzel örneklerini oluşturmaktadır. Genel olarak, bu akımları, Klimt’in resimlerinde kadın figürünü işleyişini ve bu çalışmalarda Mısır ve özellikle Bizans etkisini örneklerle izleyelim.
@article{2017,title={GUSTAV KLIMT’İN İKONALARI},abstractNode={Bu derleme makalede genel olarak Gustav Klimt’in yapıtları, sanatçının etkilendiği tarihi ve artistik formlar ile sanat tarihi açısından önemi irdelenmektedir. Ayrıca, kendisine kaynak olan sanat akımlarından kısaca söz ederken, eserlerinden örnekler verilerek, hem beslendiği hem de önemli temsilcilerinden biri olduğu sanatsal ve felsefi hareketlerden de kısaca söz edilmektedir. Bizans İkonaları’nı incelerken, bu eşsiz örneklerin sanat tarihi konusu içinde etkisinin izlendiği diğer yapıtlardan söz ettiğimizde en çok değinilen sanatçılardan biri Gustav Klimt olmaktadır. Görsel olarak, sanatçının birçok resminde açık olarak gözlemlenen bu etki, köklerini Sanat ve Zanaat Birliği Hareketi’nin (Arts and Crafts Movement) ardından Avrupa’da ve Amerika’da etkili olan Art Nouveau (Ar Nuvo) akımlarından alarak, özellikle Avusturya’da başlayan Secession “Sesesyon” (Ayrışma) hareketinin en güzel örneklerini oluşturmaktadır. Genel olarak, bu akımları, Klimt’in resimlerinde kadın figürünü işleyişini ve bu çalışmalarda Mısır ve özellikle Bizans etkisini örneklerle izleyelim.},author={GÖKSUN YENER-Tamer NACAR},year={2017},journal={Cappadocia Journal of History and Social Sciences}}
GÖKSUN YENER-Tamer NACAR . 2017 . GUSTAV KLIMT’İN İKONALARI . Cappadocia Journal of History and Social Sciences.DOI:10.18299/cahij.134
GÖKSUN YENER-Tamer NACAR.(2017).GUSTAV KLIMT’İN İKONALARI.Cappadocia Journal of History and Social Sciences
GÖKSUN YENER-Tamer NACAR,"GUSTAV KLIMT’İN İKONALARI" , Cappadocia Journal of History and Social Sciences (2017)
GÖKSUN YENER-Tamer NACAR . 2017 . GUSTAV KLIMT’İN İKONALARI . Cappadocia Journal of History and Social Sciences . 2017. DOI:10.18299/cahij.134
GÖKSUN YENER-Tamer NACAR .GUSTAV KLIMT’İN İKONALARI. Cappadocia Journal of History and Social Sciences (2017)
GÖKSUN YENER-Tamer NACAR .GUSTAV KLIMT’İN İKONALARI. Cappadocia Journal of History and Social Sciences (2017)
Format:
GÖKSUN YENER-Tamer NACAR. (2017) .GUSTAV KLIMT’İN İKONALARI Cappadocia Journal of History and Social Sciences
GÖKSUN YENER-Tamer NACAR . GUSTAV KLIMT’İN İKONALARI . Cappadocia Journal of History and Social Sciences . 2017 doi:10.18299/cahij.134
GÖKSUN YENER-Tamer NACAR."GUSTAV KLIMT’İN İKONALARI",Cappadocia Journal of History and Social Sciences(2017)